Projekt zabudowy Nabrzeża Prezydenta wybrany

Projekt biura JEMS Architekci z Warszawy zwyciężył w konkursie urbanistyczno-architektonicznym na opracowanie koncepcji zabudowy wraz z zagospodarowaniem terenu przy Nabrzeżu Prezydenta w Gdyni. Inwestycję będzie realizowała firma Vastint Poland.
Do konkursu przystąpiło sześć biur projektowych. Wszystkie proponowały zagospodarowanie prawie pięciohektarowego terenu w obrębie ulic Waszyngtona, Hryniewickiego i Jana Pawła II. Jury jednogłośnie wskazało zwycięzcę konkursu.
Marek Stępa, Wiceprezydent Gdyni, uzasadniając decyzję jury, powiedział:
– Nowoprojektowana zabudowa harmonizuje z modernistyczną architekturą Gdyni. W kreowaniu przestrzeni publicznych wykorzystano tu klasyczne elementy tworzące tzw. „miękkie granice” − jak arkady czy pergole, dzięki czemu koresponduje z otoczeniem. Publiczny, a zarazem kameralny charakter wnętrz urbanistycznych cechuje ludzka skala, sprzyjająca kreowaniu dobrej atmosfery i „życia między budynkami”.
Zwycięska koncepcja zakłada różnorodną zabudowę tego terenu. Obok budynków mieszkalnych, znajdą się biurowce, lokale usługowe, obiekty użyteczności publicznej, strefa SPA oraz powierzchnia konferencyjna i kino. Ważnym elementem koncepcji są pasaże z ogólnodostępnym skwerem oraz architekturą krajobrazu.
Prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek, podczas ogłoszenia wyników podkreślał wyjątkowość tej chwili.
– To moment bez wątpienia dla miasta historyczny. To bardzo szczególna przestrzeń naszego miasta – można powiedzieć, że to jego serce – dlatego waga i znaczenie, jakie przykładamy do realizacji tego projektu, są wyjątkowe. Wierzę w to, że wraz ze zrealizowaną koncepcją oraz dalszą projektowaną zabudową tych terenów będzie powstawało śródmieście Gdyni na miarę XXI wieku – powiedział prezydent Gdyni.
Firma Vastint Poland za realizację pierwszego etapu Gdynia Waterfront otrzymała nagrodę Rady Miasta „Czas Gdyni” dla najlepszej inwestycji roku za zespół biurowo-hotelowy. Obecna propozycja zabudowy będzie stanowiła drugi etap projektu Gdynia Waterfront.
– Teren pomiędzy ulicami Waszyngtona i skwerem Kościuszki to bez wątpienia jedna z najbardziej prestiżowych i najważniejszych lokalizacji w Gdyni. Bezpośrednie sąsiedztwo nabrzeży z atrakcjami turystycznymi oraz szereg wydarzeń, które mają miejsce w najbliższym otoczeniu, sprawia, iż planowana zabudowa ma szansę stać się ważnym elementem ogólnodostępnej przestrzeni miasta – mówił Roger Andersson, Dyrektor Zarządzający Vastint Poland.

Jesteśmy na targach w Monachium

Gdynia wystawia się na 19. Międzynarodowych Targach Inwestycji i Nieruchomości Komercyjnych Expo Real w Monachium. Razem z partnerami i firmami deweloperskimi promuje powstające właśnie w centrum miasta Śródmieście Morskie.

Na targach w stolicy Bawarii swoje stoiska ustawiło 1700 wystawców, które  odwiedzi niemal 40 tysięcy gości. Jest to jedna z największych imprez tego typu w Europie. Gdynia wraz z firmami Semeco, Nauta, StructView prezentuje tereny Śródmieścia Morskiego. Gdyńskie stoisko promuje atrakcyjny obszar Międzytorza o łącznej powierzchni ok. 14 ha, powstający na terenach stoczni Remontowej Nauta – Waterfront i Yacht Park – kompleks mieszkalno-usługowy realizowany przez Polski Holding Nieruchomości. Obecność na targach jest okazją na zainteresowanie inwestorów tymi unikatowymi obszarami. Śródmieście Morskie cechuje niepowtarzalne położenie. Teren w centrum miasta i z bezpośrednim dostępem do morza jest bardzo interesującą propozycją dla developerów. Na gdyńskim stoisku można obejrzeć przestrzenną prezentację miasta przygotowaną przez firmę StructView z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Gdynię na targach reprezentuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent miasta ds. gospodarki.

Swoją ofertę w Monachium przedstawiają także inne polskie miasta – Warszawa, Poznań, Kraków, Łódź i Szczecin, a także region Małopolski, kujawsko-pomorski i Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna.

Nowe logo Śródmieścia Morskiego

Śródmieście Morskie, prestiżowy teren w centrum Gdyni obecnie poddawany rewitalizacji, ma nowe logo. Tę część miasta charakteryzować będzie wysoki budynek o architekturze nawiązującej do gdyńskiego modernizmu.

Logo stworzył Artur Tarasiewicz z firmy Cameleon. Eksponuje ono nowoczesny charakter tego terenu, ale równocześnie nawiązuje do historii i architektury miasta.
– Zależało nam, aby znak Śródmieścia Morskiego oddawał atmosferę i koloryt tego miejsca – tłumaczy Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. – Z jednej strony będzie to najnowocześniejsza część miasta, z drugiej strony nie chcemy zapominać o historii tego terenu. Bardzo istotne dla nas było również nawiązanie do morskich korzeni Gdyni, ze względu na unikatowe położenie Śródmieścia Morskiego, które leży w bezpośrednim sąsiedztwie Zatoki. Staraliśmy się wpisać te wszystkie aspekty w logo miejsca i sądzę, że nam się to udało.

Awanport – apartamentowiec z widokiem na morze

Powstaje projekt kolejnego budynku, który za dwa lata stanie na terenie Śródmieścia Morskiego. Jego architektura umiejętnie łączy elementy zabudowy gdyńskiej z tradycjami marynistycznymi miasta.
Inwestycja nosi nazwę Awanport, co oznacza najdalej wysuniętą wewnętrzną część portu i usytuowana zostanie w kwartale ulic Żeromskiego, Św. Wojciecha i Waszyngtona. Wysoki na 21 metrów budynek będzie posiadał sześć kondygnacji i garaż podziemny. Na parterze powstaną lokale usługowe, na pierwszym piętrze biura, a pozostałe kondygnacje zarezerwowane zostaną na apartamenty. Na ostatnim piętrze ulokowane zostaną penthousy z przestronnymi tarasami. Niewątpliwym atutem budynku jest jego unikatowe położenie. Inwestor zapewnia, że w związku z jego położeniem więszkość apartamentów będzie posiadać widok na morze.

Projekt budowlany ma powstać do końca roku, na przełomie roku planowane jest uzyskanie pozwolenia na budowę, a rozpoczęcie robót powinno rozpocząć się na wiosnę 2017 roku. Zakończenie prac przewidywane jest w połowie 2019 r.

Inwestorem obiektu jest firma AB Inwestor, projekt przygotowała pracownia architektoniczna Wiesławy Martyńskiej-Ostrowskiej z Sopotu. Ostateczny wygląd elewacji apartamentowca powstał po uwagach internautów, którzy na portalu www.trojmiasto.pl wyrażali swój pogląd na temat pięciu propozycji elewacji zaproponowanych przez inwestora. Dzięki sugestiom internautów inwestor zdecydował się zmodyfikować ostateczny projekt budynku.

 

 

Charytatywne regaty

15 przedstawicieli firm biznesowych wzięło udział w regatach żeglarskich PHN-GDYNIA VIP RACING 2016 rozgrywanych na wodach Zatoki Gdańskiej. Każda ze startujących drużyn przekazała darowiznę na rzecz Hospicjum dla Dzieci „Bursztynowa Przystań” prowadzonego przez Stowarzyszenie im. Św. Wawrzyńca w Gdyni.

 

Regaty, pod patronatem Pomorskiego Związku Żeglarskiego, zostały rozegrane 9 lipca na jachtach typu Balt 23. Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli Mateusz Kusznierewicz – złoty medalista olimpijski oraz Tomasz Cichocki, legendarny polski żeglarz oceaniczny, posiadający na koncie samotne opłynięcie kuli ziemskiej.

Regaty „PHN-GDYNIA VIP RACING 2016″ to rywalizacja sportowa, promująca polskie firmy oraz wydarzenie inicjujące realizację unikatowego projektu deweloperskiego – Yacht Park, który będzie budowany przez Grupę Kapitałową PHN S.A. Na terenie Molo Rybackiego w Gdyni powstanie 135 apartamentów oraz lokale handlowo-usługowe, a także nowoczesna marina dla 120 jednostek i zaplecze dla stacjonujących w niej załóg. Będzie to jedyna taka inwestycja w Polsce, która powstanie w otoczeniu morza, z widokiem na modernistyczne Śródmieście Gdyni.

Tropem industrialnej zabudowy Gdyni

Poznawanie historii miasta oraz odkrywanie jego zabudowy poprzez spacer tematyczny ze specjalistą jest już od dawna praktykowanym sposobem na zwiedzanie Gdyni. Tym razem architekt dr inż. arch. Anna Orchowska-Smolińska zaprasza na spacer trasą odkrywającą industrialną zabudowę portową z okresu międzywojnia.
Trasa spaceru, organizowanego w ramach projektu Gdyński Szlak Modernizmu, wieść będzie przez tereny dawniej wykorzystywane przez przemysł portowy. Spacer rozpoczyna się 5 lipca o godz. 17. Zwiedzający przejdą ulicami – Portową, Węglową, Wendy, Chrzanowskiego, Polską, Celną, Rotterdamską. W trakcie wycieczki będzie można posłuchać opowieści o spółkach i firmach morskich, które miały swoje siedziby na tym obszarze. Zaplanowano również wejście do kilku wybranych budynków. Zwiedzający obejrzą m.in. domy mieszkalne przy ulicy Węglowej, budynek Urzędu Morskiego, szeregowce przy ulicy Chrzanowskiego, bunkry na terenie portu, industrialne zabudowania portowe m.in. Magazyn Długoterminowy H, chłodnię portową, zespół Łuszczarni Ryżu, a także budynki administracyjne – Dworzec Morski, Budynek Zarządu Portu, budynek Urzędu Celnego. Uczestnicy wycieczki będą mogli również obejrzeć archiwalne fotografie mijanych budynków oraz poznać ciekawostki związane z tym terenem. Organizatorzy zachęcają do robienia zdjęć podczas spaceru, gdyż najciekawsze fotografie zostaną wyróżnione na stronie  Gdyńskiego Szlaku Modernizmu.

Polski Holding Nieruchomości SA rozpoczął wyburzanie budynków poportowych na terenach Molo Rybackiego

Polski Holding Nieruchomości SA rozpoczął wyburzanie budynków poportowych na terenach Molo Rybackiego

Początek prac na Molo Rybackim, związanych z przygotowaniem nowych inwestycji, rozpoczął właściciel terenu Polski Holding Nieruchomości SA.  Prace przygotowawcze to m.in. wyburzanie starych budynków poindustrialnych przy Nabrzeżu Kutrowym (przy ulicy Arkadiusza Rybickiego) o powierzchni 11 tys. m. kw. Operacja wyburzania odbywa się pod nadzorem miejskiego konserwatora zabytków, chodzi m.in. o uratowania najciekawszych detali, w tym drzwi, masztów flagowych, balustrad. Inwestorem na tym obszarze będzie Deweloper mLocum, który planuje jeszcze w tym roku rozpoczęcie inwestycji o nazwie Yacht Park – kompleksu sześciu budynków mieszkalnych wraz z nowoczesną przystanią żeglarską.

Zakończenie tego etapu inwestycji jest zaplanowane na koniec 2017 r.

Zaprojektuj miasto w InfoBox

W Gdyńskim Obserwatorium Zmian – InfoBox – dzięki nowej, multimedialnej aplikacji można zabawić się w miejskiego planistę i samodzielnie zaaranżować wirtualną przestrzeń.

Nowa aplikacja przedstawia interaktywną makietę miasta, dzięki której można zwiedzić na dużym ekranie dotykowym całe miasto, poznać jego najciekawsze miejsca, ale także dowiedzieć się gdzie znajdują się parkingi dla samochodów i rowerów, czy poznać trasy przejazdu trolejbusów. Jednak aplikacja posiada również dodatkowe funkcje, które czynią z niej wyjątkową atrakcję dla odwiedzających. Można samodzielnie zorganizować przestrzeń miejską,  zabawić się w planistę i np. zagospodarować wolny plac sadząc na nim zieleń, czy wybudować nowy budynek na wolnej działce. Aplikacja może być również wykorzystywana jako platforma komunikacji pomiędzy urzędem a mieszkańcami, gdyż umożliwia przekazywanie opinii mieszkańców poprzez wypowiedzi w przygotowanych ankietach. Dla zorganizowanych grup dzieci i młodzieży pracownicy InfoBox będą prowadzili zajęcia prezentujące wszystkie funkcje aplikacji.

Makietę wraz z aplikacjami wykonała na zlecenie Miasta gdyńska firma StructView. Korzystać z niej można samodzielnie w godzinach otwarcia Gdynia InfoBox, a grupy zorganizowane, w tym dzieci i młodzież szkolna, po uprzednim kontakcie z pracownikiem InfoBoxu Martą Juraniec, tel. 58 523 97 69, e-mail: m.juraniec@gdynia.pl.

Yacht Park – oficjalna nazwa projektu inwestycyjnego

Yacht Park – oficjalna nazwa projektu inwestycyjnego

Na terenach Mola Rybackiego, wizerunkowej części Śródmieścia Morskiego Gdyni, powstanie unikalny luksusowy kompleks mieszkalny, z nowoczesną przystanią jachtową oraz aleją spacerową z butikami i restauracjami. Miejsce, gdzie warto bywać, otwarte na mieszkańców, na turystów – w pełni zintegrowane z pozostałą częścią miasta. Inwestor podał już oficjalną nazwę inwestycji – Yacht Park, która nawiązuje m.in. do położenia kompleksu oraz planowanej, nowoczesnej mariny, zintegrowanej z kompleksem mieszkalnym. Jak podaje inwestor (spółka mLocum) Yacht Park w Gdyni to lokalizacja unikatowa na skalę Polski i Europy oraz  jedyna taka inwestycja w Polsce, usytuowana w pięknej, morskiej scenerii z widokiem na cumujące jachty i modernistyczne Śródmieście. Na jej terenie powstaną komfortowe apartamenty, z dużymi przeszkleniami położone tuż nad wodą – które sprawią wrażenie przebywania na luksusowym jachcie.

W ramach działań marketingowych powstała m.in. strona internetowa, logo oraz film promujący inwestycje Yacht Park:

  • http://www.yachtpark.pl
  • film można obejrzeć bezpośrednio na stronie www.

 

 

Śródmieście Morskie na targach MIPIM w Cannes

Na największych targach inwestycyjnych MIPIM w Cannes, Gdynia zaprezentowała wizję zabudowy Śródmieścia Morskiego. Miasto przedstawiło możliwości inwestycyjne w ramach wspólnego stoiska Metropolitan Area Gdańsk, Sopot, Gdynia.  

 

Gdynia wraz z przedstawicielami dewelopera Semeko zaprezentowała projekt zabudowy Międzytorza, w tym makietę przyszłego zagospodarowania terenu. Oferta współtworzenia nadmorskiego centrum miasta, w unikalnej na skalę europejską lokalizacji, wzbudziła wśród inwestorów duże zainteresowanie, co zaowocowała zebraniem wielu ofert współpracy.

Strategiczny dla miasta Gdyni obszar Śródmieścia Morskiego na rynkach europejskich jest prezentowany pod marką Sea City.  Na targach w Cannes, prezentowana oferta stanowiła efekt współpracy marketingowej miasta z siedmioma partnerami strategicznymi, prowadzącymi największe oraz najbardziej zaawansowane projekty inwestycyjne w tej części Gdyni.

Gdynię na targach reprezentowała Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent miasta, która wzięła  udział w konferencji i dyskusji „Poland Today” poświęconej potencjałowi inwestycyjnemu Polski. W debacie moderowanej przez korespondenta Financial Times brał udział wicepremier Mateusz Morawiecki, a także prezes ABSL Jacek Levernes oraz prezes grupy inwestycyjnej NOER prof. Alexander Goepfert.

W 27 edycji MIPIM uczestniczyło około 21 tysięcy przedstawicieli rynku nieruchomości, blisko 5 tysięcy inwestorów, półtora tysiąca architektów, 370 liderów politycznych i ponad 400 dziennikarzy. Na francuskiej riwierze wystawiło się niemal 2,5 tysiąca firm, a swoją reprezentację wysłało 89 państw.