Przebudowa skrzyżowania

Przebudowa skrzyżowania

Trwają prace przy przebudowie skomplikowanego dla kierowców układu krzyżujących się dróg Tadeusza Wendy, Węglowej, Portowej i św. Piotra w Gdyni. Powstanie w tym miejscu czterowylotowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną.

Przebudowa układu drogowego związana jest z prowadzonymi w sąsiedztwie inwestycjami – Portova i budynku przy ul. św. Piotra realizowanych przez developerów Invest Komfort i PB Górski. Obecna arteria przysparza kierowcom wielu problemów. Nowy układ ma uprościć przejazd tą drogą. Przebudowany zostanie obecny układ ulic wraz z infrastrukturą techniczną. Powstanie nowe, czterowylotowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Zmieniony zostanie również układ drogowy. Ul. Węglowa (na odcinku od skrzyżowania z ul. Portową do ulicy Bernarda Chrzanowskiego) zostanie wyłączona z ruchu samochodowego i będzie miała charakter deptaku z przeznaczeniem wyłącznie dla ruchu pieszego i rowerowego.

Prace prowadzone są w ramach umowy drogowej z Gdynią, w której inwestorzy zobowiązali się do przebudowy infrastruktury. Wykonawcą inwestycji jest firma budowlano-drogowa MTM. Budowa potrwa 16 miesięcy. Koszt przebudowy wynosi blisko 10,5 mln zł brutto.

zdjęcie UM Gdynia

Klimatyczne Śródmieście

Klimatyczne Śródmieście

Molo Południowe, ulubione miejsce spacerów gdynian, zazieleni się na wiosnę. W sąsiedztwie Akwarium Gdyńskiego powstanie strefa integrująca mieszkańców, a pirs udekorują bogate nasadzenia roślinności.

Molo Południowe przyciąga jak magnes. W weekendy jest to teren tłumnie odwiedzany przez wszystkie grupy wiekowe. Spędzać tutaj czas lubią rodziny z dziećmi, młodzież, a także seniorzy. Dotychczasowy charakter tego miejsca wpływa na sposób spędzania czasu przez odwiedzających i ukierunkowany jest w głównej mierze na spacery. Teraz ta przestrzeń zmieni się, a nowa aranżacja pozwoli na relaks i wypoczynek w bezpośrednim sąsiedztwie morza.

W części reprezentacyjnej usytuowanej pod Akwarium Gdyńskim wyrośnie bujna roślinność. W miejscu betonowych płyt chodnikowych zasadzony zostanie trawnik oraz drzewa. Pośród zieleni ustawione zostaną wygodne drewniane ławki. Całość dopełnią dekoracyjne donice również wypełnione roślinnością.

W miejscu obecnego parkingu w okolicy Akwarium Gdyńskiego ustanowiona zostanie strefa integrująca. Będzie to miejsce gromadzące mieszkańców i turystów wokół wielkiego, podświetlanego napisu GDYNIA. Odwiedzający będą mogli wypoczywać na 26 minimalistycznych, okrągłych betonowych siedziskach tzw. dropsach. Uzupełnieniem strefy relaksu będzie zieleń – drzewa oraz rośliny ozdobne w białych donicach.

Wypoczynek na odnowionym Molo Południowym będzie możliwy już pod koniec maja. Zagospodarowanie tego obszaru realizowane jest w ramach projektu miejskiego nazwanego KLIMAtyczne Centrum. W jego ramach przygotowane zostały inwestycje, które zmienią przestrzeń miejską w bardziej przyjazną dla mieszkańców tj. bezpieczne przejścia dla pieszych, trasy rowerowe, miejsca odpoczynku pośród zieleni.

fot. UM Gdynia

Dbajmy o morza

Dbajmy o morza

W marcu przypadają święta zwracające naszą uwagę na odpowiedzialność za gospodarowanie i eksploatowanie mórz na świecie. 17 marca obchodzony jest Światowy Dzień Mórz, a 22 marca jest Dniem Ochrony Morza Bałtyckiego i Światowym Dniem Wody.

Morza są naszym wspólnym dobrem. Wytwarzają większość dostępnego tlenu oraz regulują klimat. Są domem dla tysięcy różnych gatunków zwierząt morskich. Pozwalają na utrzymanie wielu gałęzi gospodarki i dostarczają nam pożywienia. Wiele organizacji międzynarodowych coraz głośniej nawołuje do konieczności ochrony środowiska morskiego. Już w 1948 r. została powołana Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) i na pamiątkę tego wydarzenia 17 marca ustanowiono Światowym Dniem Mórz. Organizacja zrzesza obecnie 172 państwa. Ustala zasady użytkowania transportu morskiego, aby przeciwdziałać generowanym przez niego zanieczyszczeniom. Zajmuje się również bezpieczeństwem na morzu oraz problemami ludzi zamieszkujących w jego bezpośrednim sąsiedztwie.

Dzień Ochrony Morza Bałtyckiego jest stosunkowo młodym świętem, gdyż został ustanowiony w 1997 r. przez Komisję Helsińską. Organizacja zwraca uwagę na znaczenie transportu morskiego i bezpieczeństwa na morzu, na ochronę środowiska i na problemy ludzi związanych z morzem. Ponieważ

Morze Bałtyckie jest stosunkowe płytkie, słabo zasolone i zamknięte, a także wykorzystywane przez wiele silnie uprzemysłowionych państw, tak ważna jest dbałość o jego stan ekologiczny. Każdy z nas może przyczynić się do ochrony Morza Bałtyckiego.

Greenpeace radzi co możemy robić:
• oszczędzaj wodę,
• używaj detergentów, które podlegają biodegradacji,
• uprawiaj ogródek tak, aby nie trzeba było używać środków ochrony roślin lub sztucznych nawozów,
• nie wylewaj ścieków bezpośrednio do rzek,
• odpoczywając nad morzem, nie zanieczyszczaj plaż i nie niszcz wydm.

Robiąc zakupy pamiętaj:
• Skorzystaj z poradnika Dobra Ryba – nie kupuj ryb z Czerwonej listy, wybieraj sklepy prowadzące odpowiedzialną politykę zakupów ryb i owoców morza
• poproś sprzedawcę o podanie dokładnej nazwy gatunku lub jej łacińskiego odpowiednika. Często pod jedną nazwą handlową jest sprzedawanych kilka gatunków
• Wybieraj ryby pochodzące z lokalnych połowów lub hodowli. Wesprzesz lokalne rybołówstwo
• Zapoznaj się z rankingiem „odpowiedzialnych” detalistów.

 

Tereny stoczniowe na sprzedaż

Tereny stoczniowe na sprzedaż

Blisko 7 hektarów terenu z bezpośrednim dostępem do basenu IX w obszarze morskiego portu Gdynia wystawiła na sprzedaż lub długoterminową dzierżawę Stocznia Wojenna. Inwestor będzie mógł prowadzić w tym miejscu działalność produkcyjną, portową lub wynajmu powierzchni biurowej.

Na wystawionym na sprzedaż obszarze znajdują się budynki biurowe, magazyny, a także niezbędna infrastruktura energetyczna i drogowa. Przyszły inwestor przy ul. Śmidowicza będzie mógł zorganizować tutaj działalność produkcyjną, portową, ale także polegającą na wynajmie powierzchni biurowych. Stocznia planuje sprzedaż lub długoterminową dzierżawę części swoich terenów w związku z prowadzonym procesem kompaktyzacji obszarów produkcyjnych.

– Sukcesywnie od dwóch lat opuszczamy kolejne budynki produkcyjne i magazynowe leżące na terenach najbardziej oddalonych od miejsc budowy i remontu okrętów i relokujemy poszczególne funkcje bliżej nich, aby wyeliminować straty czasu produkcyjnego na przemieszczanie się pracowników i materiału – wyjaśnia Konrad Konefał, prezes Stoczni Wojennej.

Prezes stoczni zdradził również najbliższe plany rozwojowe firmy, które umożliwią środki pozyskane ze sprzedaży terenu.
– W naszych planach jest budowa nowej hali produkcyjnej na potrzeby wydziału mechanicznego, rurarskiego i ślusarskiego. Na ten cel chcemy pozyskać środki inwestycyjne pochodzące z udostępnienia podmiotom zewnętrznym tej części naszego majątku, która nie jest nam niezbędna do działalności – dodaje prezes.

Stocznia w ogłoszeniu nie ogranicza podmiotów i rodzajów działalności, które mogłyby znaleźć swoje miejsce na jej terenach. Oferty można składać zarówno na część, jak i całość oferowanych gruntów i budynków. Nie ma także preferowanego trybu objęcia tych nieruchomości przez oferenta, dopuszczono sprzedaż i dzierżawę. Czas na przesłanie ofert upływa 13 marca.
Stocznia Wojenna powstała w styczniu 2018 r. po przejęciu majątku będącej w stanie upadłości Stoczni Marynarki Wojennej. Jest częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

fot. mat. Stoczni Wojennej

Gdynia posumowała ruch turystyczny w 2019 r.

Gdynia posumowała ruch turystyczny w 2019 r.

Ponad 3 miliony turystów odwiedziło Gdynię w 2019 r., z czego ponad 30 proc. dotarło do miasta drogą morską, wynika z posumowania roku przez Gdyńską Radę Turystyczną. Największym zainteresowaniem odwiedzających cieszyło się Akwarium Gdyńskie. Spośród wydarzeń organizowanych w mieście największą publiczność nieodmiennie zgromadziły – Oper’er Festival i Festiwal Polskich Filmów Fabularnych.

Do Gdyni w 2019 r. przyjechało 3 121 000 turystów. Ta liczba robi wrażenie. Coraz więcej osób dociera do nas drogą morską. W zeszłym roku zawinęło do portów 12 241 różnego rodzaju jednostek z 952 924 osobami na pokładach. Najliczniejszymi środami lokomocji są promy, które przywiozły prawie 700 tys. osób. W gdyńskiej marinie zacumowało 60 statków pasażerskich z 237 410 podróżnymi oraz 11 238 jachtów.

– Zarówno w sferze przemysłu czasu wolnego, jak i przemysłu spotkań oraz turystyki biznesowej Gdynia zanotowała przyzwoite wzrosty. To, nad czym wspólnie powinniśmy się skupić, to utrwalanie tego trendu, abyśmy każdego roku zyskiwali kolejne kilkanaście procent lepszy wynik w liczbie odwiedzających nas gości. Chcemy, żeby Gdynia kojarzyła się jako ciekawa destynacja osobom, które lubią interesująco spędzić czas czy wakacje, ale żeby była również odbierana jako dobre miejsce do organizowania różnego rodzaju spotkań czy kongresów. Liczymy na to, że taki komunikat będzie się coraz mocniej utrwalał w Polsce i na świecie – mówił Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

Oprócz turystyki wypoczynkowej i eventowej miasto stawia na turystykę biznesową. W 2019 roku w mieście zorganizowano ponad 2 tysiące kongresów, konferencji, targów, wystaw oraz wydarzeń korporacyjnych, w których wzięło udział ponad 177 tysięcy osób.

Samorządowcy bardzo dokładnie analizują co turyści robią w Gdyni i z jakich atrakcji najchętniej korzystają. Okazało się, że ponad milion osób (1 124 357) odwiedziło gdyńskie muzea. Największym powodzeniem cieszyło się niezmiennie Akwarium Gdyńskie, do którego zawitało 463 530 osób. Na drugim miejscu znalazło się Centrum Nauki Experyment, które zobaczyło 231 266 osób. Na podium jest też Muzeum Marynarki Wojennej z liczbą ponad 159 000 gości.

Bardzo mocnym magnesem przyciągającym do miasta podróżnych są wydarzenia kulturalne i sportowe, konsekwentnie rozwijane przez organizatorów. Wśród wydarzeń kulturalnych, które mają największą liczbę uczestników z kraju i świata prym wiodą Oper’er Festival (110 000 osób) oraz Festiwal Polskich Filmów Fabularnych (65 000 gości). W przypadku wydarzeń sportowych najwięcej osób, bo 300 tysięcy, uczestniczyło w pokazach Verva Street Racing. 310 000 widzów obejrzało pokazy lotnicze Gdynia AeroBaltic. Ponad 80 000 osób towarzyszyło Konkursowi Lotów Red Bull.

Urodziny miasta

Urodziny miasta

10 lutego Gdynia i gdynianie świętować będą urodziny miasta. 94 lata temu, 10 lutego 1926 roku, rozporządzeniem Rady Ministrów, Gdynia uzyskała prawa miejskie. I wtedy wszystko się zaczęło…

Gdynia w 1920 r. wskazana została przez inż. Tadeusza Wendę, jako idealne miejsce do budowy portu, tak potrzebnego odradzającej się polskiej gospodarce. To zmieniło losy tej niewielkiej miejscowości ulokowanej nad Bałtykiem i spowodowała jej rozkwit. W 1921 roku Gdynię zamieszkiwało 1268 mieszkańców. Pięć lat później, po uzyskaniu prawa miejskiego, było ich już 12 tysięcy. Krótko przed wybuchem II wojny światowej w mieście mieszkało 127 tys. osób. Obecnie w Gdyni zameldowanych jest ponad 246 tys. ludzi.

Uroczystości upamiętniające rocznicę nadania praw miejskich rozpoczną się 8 lutego i potrwają do 10 lutego. W sobotę, 8 lutego, władze miasta zapraszają do Gdyni Areny. Program przygotowano głównie z myślą o seniorach. Wejście jest bezpłatne, jednak należy mieć ze sobą zaproszenie, które można odbierać od 28 stycznia w Centrum Aktywności Seniora przy ul. 3 Maja 27. Na ten dzień zaplanowano projekcje filmu Jacka Dworakowskiego „Biesiady rodów gdyńskich, występ zespołu VOX, a także wiele specjalistycznych konsultacji zdrowotnych.

Urodziny miasta świętuje również Konsulat Kultury, gdzie będzie można obejrzeć wystawę fotograficzną „GDYNIA w fotografii Andrzeja Jastrzembskiego”. W Muzeum Miasta Gdyni odbędzie się projekcja archiwalnych filmów o Gdyni „Dawno temu nad Bałtykiem” przedstawiających początki miasta z lat 20. XX wieku. Na kolejny dzień, 9 lutego, Muzeum przygotowało warsztaty, spotkania autorskie i nowe, ciekawe wystawy.

Oficjalne obchody z udziałem władz miejskich zaplanowane zostały na 10 lutego. O godzinie 12 pod Pomnikiem Polski Morskiej przy skwerze Kościuszki zostaną złożone symboliczne wiązanki kwiatów. O godz. 18 rozpocznie się uroczysta sesja Rady Miasta Gdyni, podczas której będą wręczane Medale im. Eugeniusza Kwiatkowskiego „Za wybitne zasługi dla Gdyni” oraz nagrody „Czas Gdyni” za najlepsze gdyńskie inwestycje.
Aby ułatwić mieszkańcom udział w zaplanowanych uroczystościach, przygotowano specjalny rozkład jazdy komunikacji miejskiej.

Szczegółowy program obchodów 94. urodzin Gdyni

Gdynia – miasto uczące się

Gdynia – miasto uczące się

Gdynia, jako jedyne miasto w Polsce, jest członkiem Globalnej Sieci Miast Uczących się UNESCO. Jej celem jest wspieranie rozwoju edukacji formalnej i nieformalnej wszystkich mieszkańców na każdym etapie życia. Przedstawiciele gdyńskich instytucji, podczas Międzynarodowego Dnia Edukacji, zastanawiali się jak sprawić, by chęć rozwijania się stała się ważnym elementem codzienności mieszkańców.

Gdynia została przyjęta do Światowej Sieci Miast Uczących się UNESCO (Global Network of Learning Cities) w 2019 r. Jest to organizacja, która powstała w 2015 roku, a dzisiaj skupia 225 miast z 53 krajów ze wszystkich kontynentów. Dla uczestników tego stowarzyszenia ważna jest idea rozwoju edukacji zarówno formalnej, jak i nieformalnej w swoich miastach, która zapewni rozwój mieszkańców w każdym wieku. Prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek powołał zespół złożony z przedstawicieli instytucji zajmujących się przygotowaniem szerokiej oferty edukacyjno-kulturalnej w mieście, aby opracowali metody stałego rozwijania w Gdyni idei miasta uczącego.

– Nasze zadanie polega na wzmocnieniu wątków uczenia się przez całe życie w politykach miasta – wyjaśnia wiceprezydent Michał Guć, przewodniczący zespołu ds. realizacji idei miasta uczącego się. – Mamy bardzo szeroką ofertę różnego rodzaju zajęć edukacyjnych kierowaną do wszystkich grup mieszkańców. To oferta instytucji miejskich, ale też organizacji pozarządowych. Dzięki pracom tego zespołu chcemy tę ofertę jeszcze poszerzyć, by w jeszcze lepszym stopniu odzwierciedlała oczekiwania mieszkańców. Jestem przekonany że realizacja pomysłów, które już mamy, zachęci gdynian do pogłębiania swojej wiedzy, kontynuowania edukacji.

Samorząd miejski prowadzi wiele instytucji odpowiedzialnych za przygotowanie szerokiej oferty edukacyjnej dla mieszkańców. Są wśród nich – Laboratorium Innowacji Społecznych, Centrum Aktywności Seniora, Wydział Kultury Urzędu Miasta, Wydział Edukacji Urzędu Miasta, Biblioteka Gdynia, Centrum Nauki Experyment, Gdynia Rodzinna, Gdyńskie Centrum Sportu. Przedstawiciele tych placówek spotkali się, aby przenalizować ofertę wszystkich dostępnych wydarzeń w mieście.

– Mamy nadzieję, że uda nam się przeanalizować grupę odbiorców, zobaczyć gdzie są luki, określić którymi grupami powinniśmy się jako miasto bardziej zaopiekować i zdiagnozować, czy wszystkie obszary naszego miasta mają dostęp do edukacji nieformalnej – powiedziała Maja Wagner, naczelnik Wydziału Kultury Urzędu Miasta Gdyni.

fot. UM Gdynia/Aleksander Trafas

2019 – rok inwestycji w Sea City

2019 – rok inwestycji w Sea City

Rok 2019 przyniósł wiele zmian na terenie Śródmieścia Morskiego. Oddana została do użytku żeglarzy nowa marina. W jej pobliżu wznoszą się budynki luksusowego osiedla Yacht Park. Inwestorzy otrzymali pozwolenie na budowę kolejnych inwestycji – Mariny Office i Waterfront II.

Gdynia powstała z morza i marzeń i również dzisiaj samorządowcy bardzo mocno podkreślają związki miasta z morzem. Pierwszą inwestycją przyszłego miasta była budowa portu. Decyzja o jego budowie zapadła 23 września 1922 r. Dzięki niej w ciągu kilkunastu lat rybacka osada przekształciła się w jeden z największych i najnowocześniejszych portów w Europie, wokół którego powstało miasto liczące ponad 120 tys. mieszkańców. W kolejnych latach port był mocno rozbudowywany, a Gdynia szybko stała się jednym z największych i najnowocześniejszych portów na Bałtyku i rozwijała się jako nowoczesne miasto.

Po ponad 90. latach i zmianach ustrojowych i gospodarczych miasto rozwija swój potencjał również w oparciu o inne atrybuty. Jednak jej związki z morzem są widoczne w wielu miejscach. Uwolnione tereny postoczniowe w centrum miasta umożliwiły powstanie nowej dzielnicy – Sea City. Na 71 hektarch terenu położonego nad samym morzem przy Nabrzeżu Prezydenta, Mola Rybackiego i terenach należących do stoczni Nauta, a także na północ od ulicy Jana z Kolna do granicy z portem, powstaje nowe miasto z usługami mieszkalnymi, biznesowymi i usługowymi. Nową dzielnicę zamieszka 10 tys. osób, a pracę znajdzie kolejne 11 tys.

Pierwszą inwestycją Śródmieścia Morskiego był Sea Towers, dwa wieżowce mieszkalne oddane w 2009 r. Nieopodal nich usytuowany został kompleks Waterfront I, na który składają się hotel Courtyard by Marriott oraz 11-kondygnacyjny budynek biurowy wzniesione przez spółkę Vastint Poland w 2015 r. W lipcu 2019 r. inwestor otrzymał pozwolenie na budowę kolejnego etapu Waterfront II. W obrębie ulic Waszyngtona, Hryniewickiego i Jana Pawła II powstaną dwa budynki biurowe oraz dwa mieszkalne.

Prace trwają również w innych rejonach Śródmieścia Morskiego. W czerwcu 2019 r. oddana została nowa marina zlokalizowana w północnej części Basenu Prezydenta. W lipcu z kompleksu korzystali uczestnicy Żeglarskich Młodzieżowych Mistrzostw Świata. W pobliżu mariny powstały już budynki luksusowych apartamentowców osiedla Yacht Park. Inwestorem obiektów jest Polski Holding Nieruchomości, który otrzymał pozwolenie na budowę trzech biurowców Marina Office w przy ul. Waszyngtona i Hryniewieckiego.W pobliżu rośnie kilka innych osiedli o morskich nazwach Awanport i Portova, których architektura nawiązuje do białego, gdyńskiego modernizmu.

Gdynia powstała dzięki portowi. Dzisiaj miasto wchłania tereny wykorzystywane przez przemysł i oddaje je do dyspozycji mieszkańcom i turystom. Proces tworzenia nowej dzielnicy miasta trwa już wiele lat. Bliskość wody przyciąga inwestorów i mieszkańców, którzy zyskali nowe miejsce do rekreacji, wypoczynku i pracy.

Gdynia – doskonałe miejsce do życia

Gdynia – doskonałe miejsce do życia

Jakość życia w Gdyni doceniło międzynarodowe jury rankingu LivCom Awards wyróżniającego miasta na całym świecie najbardziej przyjazne mieszkańcom. Gdynia, po szczegółowych przesłuchaniach, zajęła 3. miejsce, po Bergen w Norwegii i Xicheng District w Chinach. Nasze miasto, jako jedyne z Polski, znalazło się w gronie 22 finałowych miejscowości na świecie uznanych za najlepsze do życia. Nie ma lepszej rekomendacji.

Współorganizatorem konkursu jest UNEP – agenda Organizacji Narodów Zjednoczonych powołana do ochrony środowiska. Ten niezwykle prestiżowy i jedyny na świecie ranking koncentruje się na jakości życia, nagradza i wskazuje miasta, w których żyje się najwygodniej. Oceny dokonuje międzynarodowe jury składające się ze specjalistów ds. środowiska i zarządzania krajobrazem. W tej edycji konkursu jury przeanalizowało ćwierć miliona miast na świecie, a do finału zaproszono 22 miasta i 34 projekty z ponad 30 krajów. Już samo znalezienie się w tym gronie było sporym wyróżnieniem, zwłaszcza, że Gdynia była jedynym miastem z Polski. W połowie grudnia (11-13.XII) na Uniwersytecie Rzymskim zorganizowano finałowe wystąpienia, podczas których reprezentanci wyróżnionych miast zaprezentowali swoje działania podnoszące jakość życia.

– Procedura konkursowa trwała kilka miesięcy. Już w samym Rzymie byliśmy zobligowani do przedstawienia blisko godzinnej prezentacji o Gdyni opowiadając o lokalnych rozwiązaniach skoncentrowanych na mieszkańcach i jakości życia. Każde z nich musieliśmy udowodnić twardymi danymi. To wyróżnienie niezwykle cieszy i jest swoistego rodzaju potwierdzeniem, że jako gdynianie radzimy sobie naprawdę znakomicie – wyjaśnia Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent ds. jakości życia.

Prezentacje zostały podzielone na 5 kategorii wg populacji miast. Gdynia w kategorii miast od 150 tys. do 400 tys. mieszkańców znalazła się w ścisłym finale z fińskim Oulu, Ambon z Indonezji, Xicheng District w Chinach oraz Bergen w Norwegii ustępując miejsca jedynie dwóm ostatnim. W poprzednich edycjach finalistami konkursu abyły m.in. Abu Dhabi (Zjednoczone Emiraty Arabskie), szwedzkie Malmo, australijskie Port Fairy czy Honolulu (USA).

– Od lat konsekwentnie realizujemy politykę zrównoważonego rozwoju, której celem jest zabezpieczenie wszystkich potrzeb obecnych mieszkańców, jak i kolejnych pokoleń gdynian. Dlatego, niezmiernie cieszy, że grono międzynarodowych ekspertów potwierdziło słuszność naszych działań w obszarze gospodarczym, społecznym i środowiskowym – mówi Wojciech Szczurek, Prezydent Gdyni.

Celem LivCom Awards jest rozwijanie i dzielenie się najlepszymi praktykami międzynarodowymi oraz poprawa jakości życia mieszkańców poprzez tworzenie miast przyjaznych do życia. Tegoroczna edycja mocno koncentrowała się na problemach związanych ze zmianami klimatycznymi. Każdego roku społeczności, które spotkają się na finałach LivCom Award, wymieniają się najlepszymi praktykami i doświadczeniami oraz łączą siły, aby stawić czoła wspólnym wyzwaniom.

fot. UM Gdynia

Marina Office z pozwoleniem na budowę

Marina Office z pozwoleniem na budowę

Polski Holding Nieruchomości otrzymał pozwolenie na budowę kompleksu biurowego Marina Office zlokalizowanego w pobliżu Sea Towers. Jak poinformował inwestor – budowa powinna rozpocząć się na początku 2020 r.

Kompleks ma składać się z trzech pięciokondygnacyjnych budynków biurowych. Do dyspozycji przedsiębiorców przeznaczonych zostanie prawie 24 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni biurowej, a na ponad 3 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni rozmieszczone zostaną usługi handlowe. Będzie to doskonałe miejsce dla restauracji i kawiarni, z których mogli będą korzystać mieszkańcy ulokowanego nieopodal osiedla Yacht Park oraz odwiedzający tę część miasta gdynianie. W podziemnej części budynków powstanie parking dla 241 samochodów oraz 15 miejsc do ładowania samochodów elektrycznych. Pomiędzy budynkami utworzony zostanie ogólnodostępny skwer z wydzielonymi strefami do wypoczynku, aktywnego relaksu latem i lodowiskiem zimą. W weekendy na placu możliwa będzie również organizacja targów warzywnych, zdrowej żywności czy jarmarków świątecznych. Dzięki usytuowanej scenie w miejscu tym organizowane będą również imprezy masowe i koncerty.

– Właśnie otrzymaliśmy pozwolenie na budowę dla Mariny Office w Gdyni, dla której planujemy wybrać generalnego wykonawcę jeszcze w tym roku. Przełom 2019 i 2020 roku to czas kiedy zamierzamy rozpocząć także dwie kolejne inwestycje biurowe w Warszawie – informuje w komunikacie Polskiego Holdingu Nieruchomości Marcin Mazurek, prezes spółki.

Dzięki lokalizacji biurowca w pobliżu centrum miasta pracownicy będą mieli bardzo dogodny dojazd komunikacja miejską. Autobusy i trolejbusów zatrzymują się w pobliżu inwestycji, a na Dworzec Główny w Gdyni można dotrzeć pieszo w ciągu 20 minut. Miłośnicy dwóch kółek będa mogli przyjechać do pracy na rowerze, gdyż w budynkach powstanie parking rowerowy dla jednośladów.

Projekt architektoniczny biurowców opracowała pracownia S.A.M.I. Architekci Mariusz Lewandowski i Wspólnicy.