Read More

Pierwsze podsumowanie sezonu turystycznego 2018

Wydarzenia kulturalne i sportowe o ustalonej renomie, a także bogata oferta atrakcji turystycznych ściągają do Gdyni coraz więcej odwiedzających. Gdynia to także miasto spotkań branżowych i organizator wielu tematycznych konferencji. Z okazji Światowego Dnia Turystyki Urząd Miasta przedstawił dane prezentujące ruch turystyczny w mieście od stycznia do września 2018 r.

W tym roku, w ciągu dziewięciu miesięcy, Gdynię odwiedziło 2 491 tys. osób. Miejska Informacja Turystyczna obsłużyła już w tym roku ponad 65 000 turystów. Co roku liczba odwiedzających miasto powiększa się. Wpływ ma na to bogata oferta wydarzeń kulturalnych i sportowych, które posiadają już duże grono wiernych miłośników, ale także przemyślana polityka miasta.

– Mieliśmy się z czego cieszyć w poprzednich latach, a tym razem było jeszcze lepiej, To pokazuje, że mamy duży potencjał i jest o co walczyć, ale także pokazuje, że nasza diagnoza by podążać w takim, a nie innym kierunku rozwoju rynku turystycznego była słuszna – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. – Przede wszystkim chcemy proponować nasze miasto jako miasto spotkań. Potencjał miasta widzimy w organizacji turystyki branżowej, w organizowaniu konferencji, kongresów, w zapraszaniu tutaj biznesu i wykorzystywaniu fantastycznej oferty kulturalnej i sportowej, która stała się rozpoznawalną marką naszego miasta w całej Polsce i poza granicami – podkreśla wiceprezydent Gdyni.

Na popularność miasta duży wpływ ma również jego atrakcyjne położenie. Śródmieście miasta sąsiadujące z plażą i przystanią jachtową stanowią doskonałe połączenie zwłaszcza w miesiącach letnich. Lokalizacja oraz połączenia promowe umożliwiają szybkie dotarcie do miasta turystom również drogą morską. Od kilku lat miasto prowadzi starania włączenia dawnych terenów stoczniowych do centrum miasta i poszerzenia tym samym obszaru śródmieścia w stronę morza. Bezpośrednio nad Zatoką Gdańską rośnie nowe centrum, które ma zamieszkać ponad 10 tys. osób, kolejne tyle będzie tutaj pracowało i spędzało czas wolny.

Najpopularniejszymi atrakcjami turystycznymi w Gdyni w tym roku były – Akwarium Gdyńskie, Centrum Nauki Eksperyment, Dar Pomorza i Muzeum Marynarki Wojennej. Najbardziej rozpoznawalnym wydarzeniem kulturalnym od wielu lat pozostaje wydarzenie muzyczne Open`er Festiwal, który ściągnęło do miasta 140 tys. osób. Tegoroczny koncert Lato z Radiem Festiwal na zakończenie wakacji cieszył się również ogromnym zainteresowaniem i zgromadził ok. 110 tys. osób. Jednak największa widownię zebrał tegoroczny Gdynia AreoBaltic powered by Lotos air BP, które obejrzało 300 tys. widzów.