Śródmieście Morskie Gdyni na targach w Cannes

Gdynia na Międzynarodowych Targach Inwestycyjnych MIPIM w Cannes zaprezentowała obszar Śródmieścia Morskiego – najbardziej atrakcyjnego terenu inwestycyjnego nad Bałtykiem.  

 
– Dołączyliśmy do ekipy targowej na zaproszenie Gdańska. Uważamy, że w promocji całej metropolii jest siła. Promowaliśmy głównie Śródmieście Morskie – mówi wiceprezydent Gdyni, Katarzyna Gruszecka – Spychała. –  Siedemdziesiąt hektarów terenu inwestycyjnego położonego na styku lądu i morza, przylegającego bezpośrednio do centrum ćwierćmilionego miasta to unikat na skalę światową. To nowa dzielnica, w której zamieszka 9 tysięcy ludzi, a pracę znajdą kolejne 4 tysiące.

 

Śródmieście Morskie będzie dzielnicą mieszkaniowo-usługową, dysponującą apartamentami w prestiżowej lokalizacji oraz atrakcyjną przestrzenią publiczną. Charakterystyczne dla krajobrazu miasta dwie wieże Sea Towers to pierwsze z wykonanych inwestycji. Latem do użytku oddany zostanie hotel Marriot i budynek biurowy banku wraz z położonymi nad samym morzem kawiarniami i restauracjami. Ruszyła też inwestycja mieszkaniowo-usługowa o nazwie Port Rybacki. To sześć budynków mieszkalno-usługowych, które mają powstać do 2017 roku na pirsie otoczonym z trzech stron morzem. Równolegle budowana będzie nowa marina na 120 jachtów.

 

MIPIM, obok monachijskich targów Expo Real, to najważniejsze i największe w Europie targi nieruchomości. W 2015 roku targi oferowały 19.400 m kw. powierzchni wystawienniczej, 2.225 wystawców reprezentujących 93 kraje, 21 tys. uczestników, 430 akredytowanych dziennikarzy, 3 tys. członków zarządów i prezesów firm oraz 4,5 tys. inwestorów.